BLOGGER TEMPLATES AND Blogger Templates »

Sunday, November 22, 2020

KEJADIAN PINTU RUMAH DIKETUK OLEH ENTITI TIDAK DIKENALI DI SABAK BERNAM

  Pada 20 November 2020 baru-baru ni berlaku kejadian rumah penduduk kampung diketuk oleh sesuatu yang tidak dikenal pasti di beberapa kampung di Sabak Bernam seperti di kampung batu 37, Kampung Tengah dan Kampung Banting. Kejadian ketukan tu berlaku sekitar jam 10.45pm hingga 3am.

 Kejadian ini juga berlaku di rumah baru keluarga saya yang terletak di atas tanah pusaka peninggalan nenek kat kampung. Lokasi kampung tu biarlah saya rahsiakan atas faktor tertentu yang tidak perlu saya jelaskan. Tapi yang ni lain ceritanya sebab akhirnya kami dapat tahu jawapannya.

 Kejadian tu berlaku sekitar tahun 2018 setelah kami berpindah ke rumah baru yang sudah siap dibina berhadapan dengan rumah nenek. Tak lama selepas tu bermulanya kejadian ketukan pintu di pintu besar dan pintu dapur rumah baru tersebut. kadangkala bunyi ketukan pintu berlaku di dinding rumah. Sehinggalah pada jam 4 pagi salah seorang ahli keluarga terdengar ketukan di pintu dapur dan bila dibuka ternampak penampakan budak perempuan mungkin dalam lingkungan 5-6 tahun memakai gaun kembang kanak-kanak dalam era 50an macam tu melompat-lompat tanpa henti. Tu baru mukadimah belum yang akan saya ceritakan nanti, lagi la dahsyat.

 Lepas dari kejadian tu, tak lama kemudian muncul seekor kucing yang tak tahu datang dari mana tetiba muncul depan pintu dapur nak minta makan. kitorang pun bagi la makan. masalahnya kucing tu pada waktu malam tak muncul tapi siang ada je. tapi satu je yang pelik dengan kucing ni. Bila adik saya nak bawak kucing ni ke rumah nenek yang pada masa tu isi dalam rumah nenek diadakan upacara sembahyang kucing tu tetiba meronta hebat minta dilepaskan bila adik saya dukung kucing tu mendekati rumah nenek tu sehingga kucing bertindak mencakar adik saya baru kucing tu terlepas lari masuk ke hutan berhampiran. pada hari kucing tu tak muncul tapi berlaku lagi kejadian ketukan pintu.

 Sehinggalah pada malam kemuncak bila bunyi ketukan pintu besar terjadi lagi, adik saya mengintai ke pintu besar kat luar melalui tingkap bilik (masa bunyi ketukan tengah berlangsung adik saya ternampak kelibat kucing tersebut berdiri depan pintu besar tu sedang duduk depan pintu besar tersebut sambil kedengaran bunyi ketukan pintu besar tu. masa tu la kami baru dapat tahu yang kucing tu bukan kucing biasa malahan kucing tu adalah jelmaan.

 Sekian je la kisah saya pada hari ni. Ada update lagi saay akan ceritakan nanti kat Youtube channel saya.

0 comments: